Välke

Ryhmän ohjaajana aloitti kevätkaudella 2023 kansantanssinopettaja ja koreografi Emma Kantelinen. Hänen johdollaan ryhmä hioo tanssitekniikkaansa ja ilmaisuaan yhä vapautuneempaan ja kokonaisvaltaisempaan suuntaan. Emman koreografioissa näkyvät kansantanssin nykyvirtaukset. Liity joukkoon rakentamaan uudenlaista tyyliä ja ohjelmistoa!

Ryhmä harjoittelee keskiviikkoisin klo 19–21 Pasilassa Stadin ammattiopistossa, Savonkatu 4. Uusia jäseniä otetaan avoimissa harjoituksissa syyskauden alussa.

Lisätietoja antaa Maaria Vallinheimo maariava@gmail.com tai puh. 040 568 2960

Lieke

Liekkeessä tanssijat saavat päästää luovuutensa ja energiansa valloilleen. Ryhmä toteuttaa omaa näkemystään kansantanssista synnyttäen uutta kansanperinteeseen pohjaavaa ohjelmistoa. Ohjauksesta ja koreografioista vastaa Maaria Vallinheimo, mutta harjoituksissa jokainen tanssija saa tuoda ideansa ja tyylinsä esiin tansseja luotaessa.

Lieke harjoittelee lähinnä viikonloppuisin kerran pari kertaa kuukaudessa. Ryhmä esiintyy mielellään kansantanssi-, kulttuuri- ja yksityistilaisuuksissa.

Lisätietoja antaa Maaria Vallinheimo maariava@gmail.com tai puh. 040 568 2960

Kuva: Jyri Jäppinen

Hiillos

Ryhmä pitää yllä Seurasaaren Kansantanssijoiden perinteitä Varpu Heinosen ohjauksessa. Ohjelmistoon kuuluu sekä seuran klassikkotansseja että uusia koreografioita. Hiilloksen jäsenet ovat seuran pitkäaikaisia tanssijoita.

Ryhmä harjoittelee pari kertaa kuussa sunnuntaisin yleensä Munkkivuoren nuorisotalolla. Ryhmä esiintyy mielellään erilaisissa tilaisuuksissa.

Lisätietoja antaa Varpu Heinonen varpuhei@hotmail.com

Kuva: Jyri Jäppinen